Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Pelanggan di CV. Indo Jaya Putra Surabaya
Abstract
This study aims to analyze the effect of service quality, price, and trust on customer satisfaction at CV. Indo Jaya Putra Surabaya. The research method used is quantitative with a survey approach. Data were collected through questionnaires distributed to customers of CV. Indo Jaya Putra, then analyzed using multiple linear regression to determine the relationship and influence of each independent variable on customer satisfaction. The results of the study indicate that service quality, price, and trust have a significant effect both partially and simultaneously on customer satisfaction. This is evidenced by the partial significance value for the service quality variable of 0.039 <0.05. For the price variable, the significance value is 0.000 <0.05 and for the trust variable, the significance value is 0.012 <0.05.
References
Ardiyanto, L. D., Pradiani, T., Teknologi, I., & Malang, A. (2024). Pengaruh Harga , Kualitas Pelayanan , Dan Personal Selling Terhadap Kepuasan Pelanggan Toko Besi Dan Kaca “ Santa ” Yogyakarta Corresponding Author : Nama Penulis : Theresia Pradiani Kepuasan pelanggan adalah elemen kunci dalam keberhasilan setiap bisnis . 5(2), 183–192.
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik (Rineka Cipta (ed.); Cetakan 14). https://opac.perpusnas.go.id/DetailOpac.aspx?id=217760
Bobby Rinaldi, Hicmaed Tachta Hinggo S, A. K. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga dan Kepercayaan terhadap Kepuasan Pelanggan pada CV. Indah Teknik Jaya Pekanbaru. SNEBA. Prosiding Seminar Nasional Ekonomi Bisnis Dan Akuntansi, 3, 564–576.
Efendi, A., Pradiani, T., & Fathorrahman. (2023). Pada Lembaga Pelatihan Dan Kursus Pt Trampil Sistem Manajamen (Studi Kasus Di Pt Trampil Sistem Manajemen Batam). JIRAM. Jurnal Ilmiah Riset Aplikasi Manajemen, Vol 1 No.2, 294–306.
Handayani, L. S., & Putri, A. T. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga dan Kepercayaan terhadap Kepuasan Pelanggan. 01(02), 78–86.
Handi, I. (2004). 10 Prinsip Kepuasan Pelanggan cetakan kelima. PT Elex Media Komputindo.
Keller, P. K. & K. L. (2008). Manajemen Pemasaran (W. H. Adi Maulana (ed.); 13th ed.). Erlangga.
Kurniawati, V., & Putra, A. S. (2023). YUME : Journal of Management Pengaruh Kualitas Pelayanan , Harga , dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Ridho Laundry Karawang. 6(2), 326–333.
Lestari, A. D. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan , Harga , Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Pt . Globat Jet Express ( J & T ) Surabaya. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, Vol 8 No 7, 1–15.
Mahargiono, A. A. P. B. (2021). Pengaruh kualitas layanan, harga dan kepercayaan terhadap kepuasan pelanggan. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, Vol 10 No. 2, 1–19.
Ovidani, Z., & Hidajat, W. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Hotel Dafam Semarang. 1–8.
Parasuraman, E. Al. (1985). A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research. Journal of Marketing.
Polancik, G. (2009). Empirical Research Method Poster.
Rahmadhiansyah, R. A. S. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan , Harga , Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasaan Konsumen Go-Jek Di Kota Surabaya Suwitho. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, Vol 11 No. 10, 1–17.
Rahmatika, D., Ludfi, A., & Wahyuddin, A. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan , Harga , Dan Kepercayaan Pelanggan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Jasa Pada PT Detato Mitraindo Buana di Tangerang. Jurnal Ekonomi dan Bisnis Islam Vol 6 No. 2, 385–398.
Singarimbun, M. (2006). Metode penelitian Survei. LP3ES.
Sudaryana, Y. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kepercayaan Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Kantor Pos Indonesia ( Persero ) Kota Tangerang. Journal of Management Review, 4(1), 447–455.
Tjiptono, F. (2004). Manajemen Jasa. Andy Offset. http://katalogdapprovsumbar.perpusnas.go.id/detail-opac?id=17807
Uhar Suharsaputra. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif. Refika aditama.
Wardiyanta. (2010). Metode Penelitian Pariwisata. Penerbit Andi.
Wasis. (2008). Pedoman Riset Praktis untuk Profesi Keperawatan. EGC.
Wicaksono, A. P. K. (2020). Pengaruh Kualitas Layanan, Harga, dan Kepercayaan terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, Vol 9 No 4, 1–21.
Widodo Teguh, Astuti Widji, Natsir Mokh (2023). Customer Satisfaction in Mediating the Influence of Customer Value on Brand Image. East African Scholars J. Econ Bus Manag, Vol–6, Iss–11, 395–407.
Wiedyani, A. H., & Prabowo, R. E. (2019). Pengaruh Kualitas Layanan, Persepsi Harga, dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Penumpang Kereta Api Argo Muria Jurusan Semarang Tawang- Jakarta Gambir. Prosiding SENDI_U 2019, 534–538.
Zeithaml, V. A. and B. (2000). Service Marketing 2nd edition : Integrating Customer Focus (2nd ed.). McGraw-Hill Inc.
Copyright (c) 2025 Jurnal Manajemen dan Ilmu Administrasi Publik (JMIAP)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.